Selasa, 10 Oktober 2017

puisi buat dia yang telah pergi

dia yang telah pergi...
mengadap Ilahi pada usia 30an...
kenal tapi tak cukup mengenali
terkadang aku bertanya pada diri aku
kenapa aku tidak begitu mahu mengenali insan yang lembut itu....
insan yg airmatanya mudah tumpah tatkala berbicara tanpa sendu
insan yang mudah tersenyum tatkala bertemu,
kini aku tahu sebabnya...
kerana setelah pergi...biarpun tanpa aku pernah cuba merapati dan mengenalinya lebih dirinya
airmataku tumpah tanda kasih sayang padanya
hati ini pedih sedih terkenang pandangan berkaca matanya
hati ini jelas terlihat raut lembut dirinya
mana mungkin pernah aku merapatinya
kerana dengan itu pasti berlobang dadaku terasa kosong pemergiannya
semoga dia tenang di sana
disamping Allah yang Maha pengasih lagi Maha Penyayang....

bertabahlah wahai insan yang menyanyangi beliau
kerana Allah lebih menyanyangi dirinya.....

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan: